Matyi Yunnanban

Államközi ösztöndíj 2008-2009 Yunnan University - College Of International Students Kunming, Yunnan, Kína

Utolsó kommentek

Friss topikok

  • .kakaó: Nem szaporodnak a posztok. Minden oké legalább? (2008.09.08. 11:50) Első napom

Rovatok

Címkék

Első napom

2008.08.30. 15:34 | Urban | 1 komment

Címkék: kína hotel egyetem szállás regisztráció university yunnan kunming

Az első reggelem Kunmingban korán kezdőtött, mivel előző éjszaka hamar lefeküdtem.
Firkáltam okos üzeneteket a falra a többi mellé - aki akarja, megtalálhatja bölcsességeimet a Cloudhill Hostel 4. emeleten.

Tettem egy sétát a környéken és megismerkedtem a tipikus kínai reggellel.
Egy nő hátrafelé ment az úton és közben bemelegített.
Egy nyugati diák taijizott egy bank előtt.
Egy öreg néni két karddal csapkodott egy kis ligetben.
Két kábé 200 éves matuzsálem tollasozott a járdán.
Mások ordibáltak, kajáltak, bicikliztek, sütöttek, bámultak engem.

Elmentem az egyetememre regisztrálni. Tudtak angolul!
Megkerestem a leendő szállásomat. A YunDa hoteljében lakom, amely rögtön nyugatra fekszik a campustól. Ez egy ilyen kb. **-os szálloda, kétszobas ágyakkal. Szobatárs egyelőre nincs, viszont van szobaszervíz, meg kényelmes kemény ágy, ingyen internet, zöldbúrás-foganytús asztali lámpa, felszerelt fürdő, tv... Röviden nagyon jó, csak nem éppen tanulásra való. Egy ideig ki sem mertem pakolni, túl sok volt ez hirtelen a magyar állapotok után. :)
A balraszomszédoknál lakik egy afro srác, nála állandóan legalább 3-5 hasonszőrű arc lézeng, na most vagy ők is valahol itt laknak, vagy valami bűnbarlangot üzemeltetnek, mert sok a dob, a karattyolás, meg ilyenek. Mindenesetre így elsőre jófejek.

Regisztráltam a nyelviskolában is. Választhatok sokfajta fokozat közül, meg ha akarok, járhatok ingyenes kultúrális órákra, pl. kínai zene, helyi nemzetiségek, előadóművészetek, stb. Az óráim szeptember elsejével kezdődnek.

Meg itt összehaverkodtam Valentinával, aki olasz, nem jó sem angolból, sem kínaiból, de jófej. Vele meg három szlovákkal elmentünk kajálni.
Egy hotpot étterembe mentünk be. Kértünk egy tálnyi húslevest, amibe mindenféle bizbazt pakolhat az ember, hogy megfőjjön és akkor jó lesz neki. Nos, nekem nem jött be mert nagyon íztelen volt.

Kaja után elmentünk Valentinával az egészségügyi ellenőrzésre, de nem találtuk meg a speciális kórházat. Senki sem tudta, hol van, a térkép meg eléggé szar volt... De legalább sikerült a közelben lévő reptérről megszerezni a Beijingben elkeveredett csomagját. Könnyes búcsú, jóéjszakát.

A bejegyzés trackback címe:

https://matyiyunnanban.blog.hu/api/trackback/id/tr46641113

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.kakaó 2008.09.08. 11:50:31

Nem szaporodnak a posztok.
Minden oké legalább?
süti beállítások módosítása